کارخانجات مدکندالوی قشم

قائم مقام شرکت کشتی سازی مدکندالوی قشم از ساخت نخستین شناور مسافری ١٥٨ نفره کشور در قشم در سال” اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” خبر داد.

رضا الماسی در گفتگو با مارین تایمز با بیان اینکه ساخت این شناور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی در خصوص اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و با حمایت دولت صورت می‎گیرد گفت:این شناور کاتاماران آلومينيومي با ظرفيت ١٥٨ نفر و به طول ٢٦ متر مجهز به پيشرفته‎ترين تجهيزات ايمني و ناوبري است و هم اکنون در یارد شرکت مدکندالو در قشم درحال ساخت است.

وی با بیان اینکه این شناور با این ظرفیت و ابعاد برای نخستین بار است که در کشور ساخته می‎شود افزود: شناور مذکور با ظرفيت ١٤٣ نفر كلاس عادي و ١٥ نفر كلاس تجاري در دو طبقه ساخته می‎شود و از طراحی و دكوراسيون منحصر به فرد داخلي برخورداراست.

قائم مقام شرکت کشتی‎سازی مدکندالوی قشم سفارش ساخت شناور مذکور را نتیجه اعتماد به بخش خصوصی و حمایت سازمان بنادرو دریانوردی از این بخش دانست و اضافه کرد:این شناور که متعلق به شرکت توان تامین مهیار است از محل كميته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته می‎شود.

وی زمان ساخت این شناور 158 نفره را ١٤ ماه اعلام کرد و گفت: بااین همه شرکت مدکندالو همه تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا این شناور را قبل از سال جدید به مالک آن تحویل دهد.

به گفته وی این شناور پس از ساخت در آب‎هاي خليج فارس و بین بوشهر -خارك و ماهشهر به کار گرفته می شود.

الماسی با بیان اینکه مراسم رسمی آغاز ساخت این شناور بعد از ماه مبارك رمضان و با حضور مديران سازمان بنادرو دریانوردی در قشم برگزار می‎شود گفت:کليه آلومينيوم مورد نياز شناورمذکور خريداري شده و ميزكار شناورها ( جيگ) نیز ساخته شده به طوری که ظرف دو سه روز آینده با ورود اولين پارت آلومينيوم عملیات كيل‎گذاري نیز شروع خواهد شد ضمن اینکه سفارش ساير تجهيزات از قبيل موتور و و غيره نیز صورت گرفته است