کارخانجات مدکندالوی قشم

قائم مقام شرکت کشتی سازی مدکندالوی قشم با اعلام اینکه نخستین شناور مسافری 158 نفره که در این شرکت ساخته شد، دهه فجر امسال به آب‎اندازی و بهره‎برداری می‎شود، گفت: با توجه به ظرفیت و طراحی منحصر به فرد این شناور مسافری، قرارداد ساخت سه فروند از همین شناورها را برای تعاونی قایقداران قشم به امضا رسانده‎ایم.

رضا الماسی در گفت وگو با خبرنگار مارین تایمز اظهار کرد: نخستین شناور مسافری 158 نفره آلومینیومی کشور به طول 26 متر است که به سفارش شرکت توان تامین مهیار ساخته می‎شود. این شناور با ظرفيت ١٤٣ نفر كلاس عادي و ١٥ نفر كلاس تجاري در دو طبقه و مجهز به پيشرفتهترين تجهيزات ايمني و ناوبري است که از محل كميته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته میشود.

وی با اشاره به اینکه بانک عامل تسهیلات کمیته وجوه اداره شده برای این طرح، بانک صنعت و معدن بوده است، افزود: با همکاری بسیار خوب بانک‎عامل و کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر ودریانوردی توانستیم زمان را بخریم و بتوانیم شش ماهه این شناور را در کشور بسازیم.

الماسی خاطرنشان کرد: اکنون بدنه این شناور به صورت کامل ساخته شده و در حال نصب تجهیزات است که برای دهه فجر امسال به آب‎اندازی می‌شود و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه مراحل ساخت این شناور از بعد از ماه رمضان آغاز شد، تاکید کرد: این شناور پس از ساخت در آبهاي خليج فارس و بین بوشهر – خارگ و کیش به کار گرفته می‌شود.

قائم مقام شرکت کشتی‌سازی مدکندآلوی قشم ادامه داد: با توجه به ظرفیت و طراحی منحصر به فرد این شناور مسافری، شرکت کشتی‌سازی مدکندآلوی قشم با تعاوني قايقداران قشم برای ساخت سه فروند از این نوع شناورها قرارداد منعقد کرده است که این سه فروند نیز از کمیته وجوه اداره شده تامین اعتبار می‎شود.

وی اظهار کرد: کار ساخت یک فروند از این شناورها آغاز شده است که امیدواریم بتوانیم در خرداد ماه سال 96 آن را به مشتری تحویل دهیم.

به گفته الماسی؛ بانک عامل تسهیلات مورد نیاز این شناورها، بانک توسعه تعاون است.

وی با اشاره به سابقه 10 ساله شرکت کشتی سازی مدکندآلوی قشم، گفت: یکی از رازهای موفقیت این شرکت، این است که از همان آغاز زیرساخت‎های بازرگانی خود را به خوبی و به بهترین شیوه تامین کرد به صورتی که اکنون بدون هیچ مشکلی همه تجهیزات یک شناور را از سیستم رانش و موتور تا تجهیزات برق و دکوراسیون از محل واردات تامین می‎کند و می‎تواند رضایت مشتری را جلب کند.

قائم مقام شرکت کشتی‌سازی مدکندآلوی قشم خاطرنشان کرد: از آنجایی که ما توانستیم زیرساخت های بازرگانی خود را به خوبی تامین کنیم بنابراین دست واسطه‎ها را از روند تامین تجهیزات وارداتی مورد نیاز کوتاه کردیم و توانستیم تجهیزات را به همان قیمت جهانی تامین کنیم بنابراین با توجه به تامین تجهیزات بدون واسطه و ارزان بودن نیروی انسانی در ایران، شناورهایی که در این یارد ساخته می‎شود در مقایسه با نوع خارجی آنها ارزان تر تمام خواهد شد و مشتری خواهد داشت.

وی در پایان گفت: از آنجایی که در آخرین کار ساخته شده این شرکت توانستیم زمان را مدیریت و خریداری کنیم بر تاثیر نوسانات نرخ ارز در کارهای صنعتی نیز فائق آمدیم.